איך אפשר לקחת את התוכן של הפודקאסט ולשיים אותו בחיים האמיתיים?

לא פעם, אפילו מבלי שנשים לכך לב, אנחנו מחפשות מאין פתרון קסם שישים סוף לכל הבעיות: 
פרק שיפיל את האסימון ומאותו רגע הכל פשוט יסתדר, פתרון אחד לכל הבעיות, תושבה אחת לכל השאלות וכלי אחד שנשמע פעם אחת ומיד יעבוד.
אבל, המציאות מראה שהמסע לשינוי מנטאלי ולהצלחה בחיים הוא מורכב ודורש עבודה, תרגול והתמדה.

אני רוצה להציג לכן את 10 הדיברות לאימון מנטאלי של ‘רזה בראש’- מה כן, מה לא:
מה לעשות ומה לא לעשות,
למה לצפות ולמה לא לצפות,
וכמובן- איך לעשות נכון?

1. אין דבר כזה פתרון אחד לכל הבעיות

אין כלי קסם אחד שיפתור הכל. כל אחת מאיתנו ייחודית, ומה שעובד עבור אחת לא בהכרח יעבוד עבור אחרת. 

2. מי שיבטיח לכן דבר כזה- תתרחקו!

התרחקו מהבטחות קסם- חשוב להיות חשדניות כלפי מי שמבטיח פתרונות קסם. אם מישהו מבטיח לך תוצאה מובטחת ומהירה, זה סימן להיזהר. הצלחה דורשת עבודה מתמשכת והתמדה.

3. אין ‘הכל או כלום’, יש ‘גם וגם’

גישה של ‘הכל או כלום’ מתכתבת עם עולם הדיאטות ואינה יעילה. חיפוש פתרון מיידי ומושלם  כמעט בוודאות יובל אתכן לאכזבה.  פתרונות בסגנון ״הכל או כלום״ מצליחים לפתות את אלו
עם הקושי הגדול בדחיית סיפוקים, אז שימו לב לכך כי בהרגל שלנו לחפש את זה
ולהאמין שזה כאן מעבר לפינה הבאה.

4. תובנות דורשות תכנות

תובנות חדשות צריכות להיות מתוכנתות לתוך חיי היומיום. זה אומר לחזור עליהן שוב ושוב, במיוחד בשעות הקושי. רק כך הן יהפכו לחלק טבעי מהחיים שלנו. אל תצפו שדברים יקרו לבד ואל תצפו שתובנות מהפרקים ימנעו מכן את החשק לשוקולד הבא. צריך לקחת את התובנה ולתכנת אותה- לחזור עליה מספיק פעמים עד שתזכרו אותה ובמיוחד, לחזור עליה שוב בשעת קושי.

5. העבודה נעשית לפני המשבר

הכנה ותרגול עקבי הם המפתח להצלחה. אל תחכו לשעת המשבר ותצפו שכלי ששמעתן עליו בפרק אחד יופיע מעצמו. את העבודה עושים לפני-
תרגול עושים באופן עקבי ובתור התחלה רצוי דווקא לתרגל בצורה מכוונת בשעות הבוקר כשאתן רגועות. עבודה מתמדת לפני הקשיים תסייע לכן להתמודד איתם בצורה טובה יותר.

6. שינוי דורש מאמץ

כל שינוי דורש מאמץ והתמודדות עם התנגדות טבעית של התת-מודע. בכל פעם שנרצה לשנות משהו  תמיד נתקל בהתנגדות טבעית של תת המודע לשינוי ולכן הכנה נפשית להתמודד עם הקשיים היא חלק בלתי נפרד מהתהליך. ידע זה כוח- לזהות שהקושי שאת חווה הוא רק התנגדות טבעית מסייע משמעותית ביכולת שלך להתגבר עליו.

7. אין שינוי בלי תרגול

אימון מנטאלי דורש תרגול עקבי ומתמשך. אימון מנטאלי הוא אימון למוח
ואם אתן רוצות לחזק שריר מסוים זה יעבוד רק אם תעבדו בצורה עקבית. כמו שהשרירים בגוף מתחזקים על ידי תרגול מתמיד, כך גם המוח שלנו. לנסות משהו פעם פעמיים ואז לשכוח ממנו- לא נחשב תרגול.

8. הדרך חשובה מהתוצאה

התוצאה חשובה פחות מהדרך. כן, קראתן נכון.
התמקדות בתהליך וההתקדמות האישית חשובה יותר ממספרים ותוצאות מיידיות. זה מה שיבטיח שינוי אמיתי וארוך טווח. לתוצאה אולי כבר הגעתן בדרכים כאלו ואחרות ואם היא לא החזיקה מעמד אתן מבינות את הסעיף הזה. הדרך הנכונה תהיה זאת שתפגיש אתכן עם הצורך לשחרר את התלות במספר.

ועכשיו לחלק האומנותי:
אז מה כן לעשות?

9. תבינו את הכלים לפני השימוש

לפני שתתחילו להשתמש בכלי חדש, ודאו שהבנתן אותו לעומק. בכל פרק שבו אני מלמדת כלי
אני גם מלמדת בדיוק איך להשתמש בו. אל תתחילו בלי לוודא שהבנתן ואם זה דורש תכנון מקדים- אל תנסו להתחכם ואל תוותרו אליו. תכנון מקדים והבנה נכונה של הכלי יבטיחו שימוש יעיל ונכון. 

10. התמקדו בדבר אחד

התמקדו בדבר אחד בכל פעם. תבחרו יום אחד/ ארוחה אחת/ בעיה אחת/ דפוס אחד, ועליו תיישמו כלי אחד. כך תבנו בסיס חזק ויציב להמשך הדרך.

לסיכום

אם בחרת להשתמש בכלים מעולם האימון המנטאלי כדי ליצור שינוי בדפוסי האכילה- תשתמשי בהם נכון! אימון מנטאלי דורש הכנה מוקדמת, תרגול, התמדה וסבלנות.
אם מצאת את עצמך מזדהה עם הפוסט הזה, אני ממליצה בחום להאזין שוב לפרק 5 בפודקאסט שלנו, ‘אשליית ה’הכל או כלום”:  להאזנה ב-Spotify לחצי כאן

אל תבחרי לחכות
תבחרי מי את רוצה להיות.

שלכן,
נעמה

שתפו ב-

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

Email
Messenger
WhatsApp
Phone
Messenger
WhatsApp
Phone
Email
גלילה למעלה
דילוג לתוכן